به دلیل آلوده کردن کارون انجام شد/معرفی 5 کشتارگاه به ستاد جرایم خاص دادگستری خوزستان

خبرگزاری فارس: مشاور پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از معرفی پنج کشتارگاه خوزستان به ستاد جرایم خاص دادگستری به دلیل آلوده کردن رودخانه کارون خبر داد.

خبرگزاری فارس: معرفی 5 کشتارگاه به ستاد جرایم خاص دادگستری خوزستان

 

صغری رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با بیان اینکه از سال 88 آلوده کردن رودخانه کارون توسط دادستان اهواز به عنوان مدعی‌العموم و در ستاد جرایم خاص دادگستری پیگیری می‌شود، گفت: اخیرا کشتارگاه‌های دزفول، آبادان، خرمشهر، ملاثانی و شوشتر به دلیل آلوده کردن رودخانه کارون به ستاد جرایم خاص دادگستری استان معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمام شهرستان‌ها دارای کشتارگاه هستند، تصریح کرد: به جز کشتارگاه اهواز، فاضلاب تمام کشتارگاه‌ها به رودخانه‌ها یا زمین‌های مجاور تخلیه می‌شود. پنج کشتارگاهی که به دادگستری معرفی شده‌اند، در حوزه رودخانه کارون قرار دارند.

رستمی افزود: علاوه بر محیط غیربهداشتی، از طریق فاضلاب این کشتارگاه‌ها خونابه، ترکیبات آلی BOD و COD وارد آب می‌شود، همچنین زباله‌های ناشی از کشتار نیز به آلودگی محیط می‌انجامد.

وی تاکید کرد: تنها راه مقابله با این آلودگی‌ها، مکانیزه شدن کشتارگاه‌ها و راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی است.

بر اساس این گزارش، از سال 88 آلودگی رودخانه کارون در ستاد جرایم بررسی و 20 پرونده در این ستاد مطرح شد. شرکت‌های فارسیت، پتروشیمی بندر امام، کاغذ پارس، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، صابون‌سازی یاس خرمشهر، نورد و لوله، کشتارگاه دام اهواز، زمزم خوزستان، خرم‌نوش خرمشهر، پالایش آبادان، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سازمان آب و برق خوزستان، شرکت‌های آب و فاضلاب اهواز و استان شامل آبفای خرمشهر، آبادان، شوش‌تر و گتوند، بیمارستان‌های ابوذر، رجایی و سلامت در ستاد مقابله با جرایم خاص طرح شده است.

دادگستری خوزستان نیز سال گذشته طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هیچ‌گونه اهمال و سستی در زمینه موضوع حفظ و صیانت از رودخانه کارون پذیرفته نیست و تمام نهادهای مسئول و شخصیت‌های حقوقی و حقیقی موظفند، مسئولیت خود را در قبال جمع‌آوری فاضلاب‌ها و تصفیه آن بازخوانی کنند و رسالت خویش را در این زمینه ایفا نمایند. در این راستا برای مدیران بیش از 10 صنعت آلاینده رودخانه کارون رای محکومیت صادر شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 6 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 156
بازدید کل : 23880
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 156
بازدید کل : 23880
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->